Belgische Cardiologische Liga

Samen 30.000 kilometers voor De Belgische Cardiologische Liga!

Hart- en vaatziekten doden nog steeds 30.000 Belgen per jaar. Enkel actieve preventie kan dit cijfer doen dalen. Neem deel aan onze uitdaging van 25 mei tot 30 juni: lopend, wandelend of fietsend, dat kies je zelf! Samen leggen we 30.000 km af voor een gezonder hart, en we beginnen met dat van jou! Vraag je vrienden en familie om je inspanningen sponsoren en verzamel zo €1 voor iedere kilometer die je aflegt. Met iedere stap help je ons dus om concrete vooruitgang te boeken in onze missie: levens redden door harten te redden.

Om in te schrijven : Moving Lives – Samen 30.000 kilometers voor De Belgische Cardiologische Liga!

Wil je niet wandelen, lopen of fietsen? Dan kan je deelnemen aan de actie door te klikken op “Steun deze actie” en een donatie te maken. Schenkingen met een waarde van tenminste €40 genieten van een belastingvoordeel.

 Met de steun van

GETUIGE VAN EEN HARTSTILSTAND ?

HOE HERKEN JE EEN HARTSTILSTAND ?

Het slachtoffer verliest het bewustzijn, reageert niet als men luid roept en ademt niet of heeft geen normale ademhaling.

Hoe reageren ?

Bel de 112
en geef het juiste adres op

Ga meteen over tot hartmassage
a. Plaats je handen in het midden van de borst.
b. Op het ritme van “Staying Alive” duw je 30 keer krachtig op de borst van het slachtoffer (100 keer per minuut)

Defibrilleer met een AED :
Zet het toestel aan en volg de instructies.

Wanneer de hulpdiensten aangekomen zijn, wees fier, jouw handen hebben een leven gered… Word HartRidder !

1 minuut gewonnen is 10 % meer overlevingskans !
Een leven redden kunnen we allemaal.

Vull uw INAMI nummer :

Test_inami nl
Je suis médecin
reCAPTCHA

QUIZZ DU COEUR

[charitable_registration]

Quiz van het hart

Testez-Vous nl
U bent
Boutons radio
Hoe oud bent u ?
Hebt u reeds hartproblemen gehad ?
Lijdt u aan diabetes ?
Hebt u een cholesterolprobleem ?
*
Lijdt u aan hoge bloeddruk ?
*
Heeft een lid van uw familie al een cardiovasculaire aandoening gehad ?
Rookt u elke dag ?
Doet u regelmatig aan lichaamsbeweging :het equivalent van minstens 30 minuten stappen per dag, 5 dagen op 7 ?